ЗАНИМАЛНА ПО МЕТОДА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ И РОБЪРТ МЮЛЕР







Спи сладко мой анге




ИндивидуAnimated Gerber baby moving hands clappingална работа с всяко дете съгласно неговите интереси и развитие.

А именно: Йога за деца , интелектуално развитие, развитие на ценностната система, етикет и поведение, изучаване на детския свят, подходящи приказки и музика, детски увлекателни занимания.

За Вашето спокойно ежедневие ние гарантираме най- доброто за развитието на вашето дете: сигурност, любов, успеваемост, радост сред добри приятели и специалисти.

телефон за връзка 0879379368
Занимална Монтесори


Приказки за малки и големи



"Най-важната задача на родители и педагози е да събудят душевната памет на детето."
МАРИЯ МОНТЕСОРИ


Любов е да помогнеш.
Любов е да дадеш:
на гладния - надежда,
на сития - копнеж,

на силния - неволя,
на слабия - кураж ,
на веселия - милост,
на тъжния - мираж,

на скромния - посока,
на алчния - сърце,
на имащия - радост,
на можещия - цел,

на гордия - утеха,
на плахия - мечта,
на властника - боязън,
на роба - доброта…

ЛЮБОВ е да раздаваш
душата си без жал
и мигом да забравяш
кому, какво си дал.

Надежда Захариева

Скъпи родители и учители, вече е факт идването на Новото поколение деца и неопитността и на родителите и на учителите в тяхното отглеждане и обучение. Всичко се променя , всичко старо и отживяло просто трябва да се премахне , но за това е необходимо да обърнем всичките си усилия и ние самите . И родители и учители и институции. Наричат новите деца различни , не те не са различни , те са съвсем нормални , ние сме различни , ние им създадохме условия , които не са достойни за живот. Да погледнем само от какъв съвършен фин свят идват те и в какво попадат. Как няма да са болни , нервни и според нас непослушни. Та ние от съвсем малки ги стресираме , с непрекъснатото гледане на телевизия , със слушането на музика с накъсан ритъм , със неподходящите компютърни игри с насилие , със филмите с насилие и дрога , алкохол. И какво внедряваме в техните малки главици? Та те идват с толкова чисти души и само до третата си година са обременени със всички наши некачествени състояния. Ние се държим недостойно , неподобаващо и такъв модел на поведение им предаваме. И след това поколението било лошо. Ами ние къде бяхме за да прекъснем този порочен кръг. Самите учиители се държат с децата грубо и повечето от тях не желаят да посещават детските заведения. Мили родители цели двадесет години умишлено се насаждаше грозното , пошлото , материалното във всичките му форми. Превърнаха ни във роботи , безмозъчни не мислещи същества. Децата са на ти с дрогата, цигарите и алкохола още от най-ранна детска възраст. Защо търпиме всичко това и докога? Не е ли време да се замислим за истинските ценности , които трябва да възпитаваме , но не само на думи , но и със собственото си поведение. Не е ли време да направим живота на следващите поколения , по щастлив , по-добър и по- извисен. Има много училища и центрове Монтесори , но ако учителя Монтесори, не е духовно осъзнат , то и методът на обучение няма да е полезен.
В своята реч за мира на международната конференция в Женева Монтесори утвърждава очевидната за нея истина: „...Цялото човечество е дотолкова тясно свързано, че представлява нещо като единна енергия, всеки трябва да внесе своя дял в съществуването на всички”. Тя казва, че признаването на взаимовръзките на всеки със всички кара да се приемат всички действия на човека или като опит за хармонично развиване на тези взаимовръзки, или като опит да се внесе в тях хаос и разрушение. Мотивът за всеобща взаимовръзка и отговорност става водещо направление за космическото възпитание в метода на М. Монтесори и получава развитие в нейните книги „Възпитание за новия свят” и „Формиране на човешкия потенциал”.

Учителят, трябва да бъде абсолютно освободен от всичко, което не е чисто. Учителят с цялата си чистота трябва да се посвети на огъня на вътрешния си живот. Ако не поддържа този огън, той ще угасне и никога няма да може да се разгори отново.


Обучението никога не трябва да бъде пълнене отвън, а трябва да бъде разкриване на вътрешния потенциал на детето.

Мери Елен Манц е преподавател в щата Монтана, САЩ, и сертифициран преподавател по метода на Мария Монтесори, с опит в работата повече от 30 години .
В Америка детските градини Монтесори се наричат училища на Монтесори, децата там се обучават от раждането си до 12 години.

Необходима е нова образователна система , необходим е нов поглед върху децата , необходимо е да се променим ! ЗА ДОБРОТО НА ИДНИТЕ ПОКОЛЕНИЯ !

Мария Михайлова

Когато питали Монтесори, какво е това метод на Монтесори тя отговаряла: „Метод основан на свободния избор на детето в подготвена среда”. Така свързването на тези два фактора се явява основа. От една страна свободата в хаотично пространство няма да донесе резултат; от друга страна, ако има материали, но няма свобода, също не се получава резултат. Ние трябва да осъзнаем и да поемем върху себе си отговорността за това, че на първите етапи ние се явяваме за децата проводници, екскурзоводи във физическия свят. Те идват при нас „неориентирани” енергийни сгъстявания, те буквално изграждат себе си от това, което ги заобикаля. Нека да се погрижим тяхната екскурзия на земята да бъде интересна, безопасна и развиваща. „Детето до раждането си е физически ембрион, а след раждането до шест годишна възраст е „духовен ембрион”. Отнасяйте се към него като към кристален съд, който ви е даден за съхранение за определено време. Едно от определенията за метода на Монтесори – това е външна подкрепа за развитието на душата.

В днешно време „начетените” родители често бъркат мързела, липсата на дисциплина, неумението за дълго съсредоточаване върху нещо, с гениалността, с творческото мислене, с феномена индиго. Свободата - с липсата на дисциплина, с липсата на възпитание и бунта. Да, детето има право да бъде свободно, но не за сметка на свободата и комфорта на другите; на свободата, синоним на която е позволяването на всичко и липсата на граници. „Свободата и дисциплината са двете страни на един и същ медал” Свободата на избор на детето може да бъде проявена и реализирана конструктивно в правилно организирана среда и в сътворчество с грамотен и духовен педагог. Затова не бързайте да обвинявате детето, а се запитайте: „Какво правя не както

трябва?”

Методът на Мария Монтесори



четвъртък, 19 април 2012 г.

Мозъкът на децата с грижовни родители е по-добре развит

Изследователите уверяват, че не само майките, но и други членове на семейството също могат да влияят положително
Децата от предучилищна възраст, чиито майки са грижовни и любвеобилни, притежават по-добре развита памет, способност за учене и устойчивост на стрес.
Това показват резултатите от изследването на учени от медицинския факултет на Университета Вашингтон в Сейнт Луис, щата Мисури.

Психиатърката проф. Джоан Лаби, която е ръководила изследването, отбелязва, че проучването е първи в историята опит да се установи връзката между майчината грижа и развитието на ключови участъци от кората на детския главен мозък. Тя изрично изтъква, че огромното влияние на родителската любов за интелектуалното развитие на детето вече става научен факт.


По време на проведения експеримент изследователите са създали стресова ситуация за дечица на възраст от 3 до 6 годинки. Показали им пъстър и привлекателен пакет, който можел да бъде отворен, само ако майките им, намиращи се в същото помещение, попълнели голямо количество бланки.


Ситуацията имитирала ежедневните трудности при възпитанието, когато майката трябва да извърши необходимата работа, а детето иска тя незабавно да откликне на нуждите му.


Изследователите оценили като "грижовност и правилно възпитание" действията на онези майки, които подкрепяли децата си, вдъхвали им увереност, помагали им да сдържат емоциите си и да контролират импулсите си. Жените, които игнорирали исканията на децата, попаднали в групата на "лошите майки".


Четири години по-късно, когато децата станали на възраст 7-10 годинки, учените сканирали мозъците им. Оказало се, че децата, чиито майки проявили по-голямо грижа и внимание преди 4 години, днес имат с 10% по-развити способности в сравнение с децата на "лошите майки".


Изследователите уверяват, че не само майките, но бащите, дядовците, бабите и други членове на семейството също могат да влияят положително върху развитието на детския мозък.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

poigrai.blogspot.com

****************************
ПОДКРЕПА

ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ШКОЛА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТОВНИЯ ДУХОВЕН ПОТЕНЦИАЛ И НАЙ - ДОБРИТЕ ЧОВЕШКИ ДОСТИЖЕНИЯ В ОБЛАСТТА НА ИЗКУСТВОТО , КУЛТУРАТА , НАУКАТА И ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА НРАВСТВЕНИТЕ ОСНОВИ НА БЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО НА ХАРМОНИЧНО РАЗВИТИ ХОРА , ПРОСВЕЩАВАНЕ НА ДЕЦАТА И ВЪЗРАСТНИТЕ ВЪРХУ ИДЕАЛИТЕ НА ДУХОВНОСТТА
***************************************


Юробанк И Еф Джи България АД
BIG: BPBIBGSF
IBAN: BG56 BPBI 7940 1000 1104 02
На името на Мария Дрънгова
/ за създаване на школа /






Видеолента

захранва се от


http://api.ning.com/files/iVHOzl4ceyjEpuUp3G5Cx2OmBGWxuYA8tIVQDjLAQqwhBoGLH2deOvTZZq4-ZoBt4iJ1zyJ-cSaotOUtO*ls7H0fWfGPIWbe/CHILDLIGHTChildbutterfly.gif