ЗАНИМАЛНА ПО МЕТОДА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ И РОБЪРТ МЮЛЕР







Спи сладко мой анге




ИндивидуAnimated Gerber baby moving hands clappingална работа с всяко дете съгласно неговите интереси и развитие.

А именно: Йога за деца , интелектуално развитие, развитие на ценностната система, етикет и поведение, изучаване на детския свят, подходящи приказки и музика, детски увлекателни занимания.

За Вашето спокойно ежедневие ние гарантираме най- доброто за развитието на вашето дете: сигурност, любов, успеваемост, радост сред добри приятели и специалисти.

телефон за връзка 0879379368
Занимална Монтесори


Приказки за малки и големи



"Най-важната задача на родители и педагози е да събудят душевната памет на детето."
МАРИЯ МОНТЕСОРИ


Любов е да помогнеш.
Любов е да дадеш:
на гладния - надежда,
на сития - копнеж,

на силния - неволя,
на слабия - кураж ,
на веселия - милост,
на тъжния - мираж,

на скромния - посока,
на алчния - сърце,
на имащия - радост,
на можещия - цел,

на гордия - утеха,
на плахия - мечта,
на властника - боязън,
на роба - доброта…

ЛЮБОВ е да раздаваш
душата си без жал
и мигом да забравяш
кому, какво си дал.

Надежда Захариева

Скъпи родители и учители, вече е факт идването на Новото поколение деца и неопитността и на родителите и на учителите в тяхното отглеждане и обучение. Всичко се променя , всичко старо и отживяло просто трябва да се премахне , но за това е необходимо да обърнем всичките си усилия и ние самите . И родители и учители и институции. Наричат новите деца различни , не те не са различни , те са съвсем нормални , ние сме различни , ние им създадохме условия , които не са достойни за живот. Да погледнем само от какъв съвършен фин свят идват те и в какво попадат. Как няма да са болни , нервни и според нас непослушни. Та ние от съвсем малки ги стресираме , с непрекъснатото гледане на телевизия , със слушането на музика с накъсан ритъм , със неподходящите компютърни игри с насилие , със филмите с насилие и дрога , алкохол. И какво внедряваме в техните малки главици? Та те идват с толкова чисти души и само до третата си година са обременени със всички наши некачествени състояния. Ние се държим недостойно , неподобаващо и такъв модел на поведение им предаваме. И след това поколението било лошо. Ами ние къде бяхме за да прекъснем този порочен кръг. Самите учиители се държат с децата грубо и повечето от тях не желаят да посещават детските заведения. Мили родители цели двадесет години умишлено се насаждаше грозното , пошлото , материалното във всичките му форми. Превърнаха ни във роботи , безмозъчни не мислещи същества. Децата са на ти с дрогата, цигарите и алкохола още от най-ранна детска възраст. Защо търпиме всичко това и докога? Не е ли време да се замислим за истинските ценности , които трябва да възпитаваме , но не само на думи , но и със собственото си поведение. Не е ли време да направим живота на следващите поколения , по щастлив , по-добър и по- извисен. Има много училища и центрове Монтесори , но ако учителя Монтесори, не е духовно осъзнат , то и методът на обучение няма да е полезен.
В своята реч за мира на международната конференция в Женева Монтесори утвърждава очевидната за нея истина: „...Цялото човечество е дотолкова тясно свързано, че представлява нещо като единна енергия, всеки трябва да внесе своя дял в съществуването на всички”. Тя казва, че признаването на взаимовръзките на всеки със всички кара да се приемат всички действия на човека или като опит за хармонично развиване на тези взаимовръзки, или като опит да се внесе в тях хаос и разрушение. Мотивът за всеобща взаимовръзка и отговорност става водещо направление за космическото възпитание в метода на М. Монтесори и получава развитие в нейните книги „Възпитание за новия свят” и „Формиране на човешкия потенциал”.

Учителят, трябва да бъде абсолютно освободен от всичко, което не е чисто. Учителят с цялата си чистота трябва да се посвети на огъня на вътрешния си живот. Ако не поддържа този огън, той ще угасне и никога няма да може да се разгори отново.


Обучението никога не трябва да бъде пълнене отвън, а трябва да бъде разкриване на вътрешния потенциал на детето.

Мери Елен Манц е преподавател в щата Монтана, САЩ, и сертифициран преподавател по метода на Мария Монтесори, с опит в работата повече от 30 години .
В Америка детските градини Монтесори се наричат училища на Монтесори, децата там се обучават от раждането си до 12 години.

Необходима е нова образователна система , необходим е нов поглед върху децата , необходимо е да се променим ! ЗА ДОБРОТО НА ИДНИТЕ ПОКОЛЕНИЯ !

Мария Михайлова

Когато питали Монтесори, какво е това метод на Монтесори тя отговаряла: „Метод основан на свободния избор на детето в подготвена среда”. Така свързването на тези два фактора се явява основа. От една страна свободата в хаотично пространство няма да донесе резултат; от друга страна, ако има материали, но няма свобода, също не се получава резултат. Ние трябва да осъзнаем и да поемем върху себе си отговорността за това, че на първите етапи ние се явяваме за децата проводници, екскурзоводи във физическия свят. Те идват при нас „неориентирани” енергийни сгъстявания, те буквално изграждат себе си от това, което ги заобикаля. Нека да се погрижим тяхната екскурзия на земята да бъде интересна, безопасна и развиваща. „Детето до раждането си е физически ембрион, а след раждането до шест годишна възраст е „духовен ембрион”. Отнасяйте се към него като към кристален съд, който ви е даден за съхранение за определено време. Едно от определенията за метода на Монтесори – това е външна подкрепа за развитието на душата.

В днешно време „начетените” родители често бъркат мързела, липсата на дисциплина, неумението за дълго съсредоточаване върху нещо, с гениалността, с творческото мислене, с феномена индиго. Свободата - с липсата на дисциплина, с липсата на възпитание и бунта. Да, детето има право да бъде свободно, но не за сметка на свободата и комфорта на другите; на свободата, синоним на която е позволяването на всичко и липсата на граници. „Свободата и дисциплината са двете страни на един и същ медал” Свободата на избор на детето може да бъде проявена и реализирана конструктивно в правилно организирана среда и в сътворчество с грамотен и духовен педагог. Затова не бързайте да обвинявате детето, а се запитайте: „Какво правя не както

трябва?”

Методът на Мария Монтесори



вторник, 6 март 2012 г.

Защо да изберем Монтесори ?

ЗАЩО ДА ИЗБЕРЕМ МОНТЕСОРИ

"Само правилното възпитание в детските години
 може да донесе скъпоценен плод в бъдеще"
    
    Скъпи приятели,
   Възпитанието  и образованието на децата и необходимостта от изменения и преобразувания в тази област, днес са задачи от първостепенно значение. Дълги години от живота си посветих на  изучаване и прилагане на Метода на Мария Монтесори. Още от ранно детство принципите и ученията , предавани чрез тази система, фактически подготвят детето  за жизнения му път и става възможно неговото прохождане. Пътищата са с висока вероятностна степен. Дете, възпитано по тази система притежава големи възможности за реализиране на вътрешния си потенциал и за изпълнение на предназначението си, за,което е дошло на Земята.
 Целта  на тази публикация е да ви запознае с този метод , да се направи обзор  на някои моменти, на общите принципи на структурата.
   Възможно е някой от вас да получи вътрешно желание да научи повече за този метод и да проникне в дълбочината и същността на дадената система, вътрешното учение на М. Монтесори, което стои зад една външна структура. Може някой да се замисли да започне да използва тази система при работа с деца и за тяхното възпитание, както на собствените така и  да се вземе като основа и в детските градини и да се работи със нея.
  Благодаря за Вашето внимание и ще се радвам,ако дадената публикация открехне за вас нещо ново и то стане импулс за по нататъшните Ви действия.

.
Всеки човек идва на този свят за да изживее   с  в  о  я  живот - два еднакви живота няма. Мария Монтесори смята самореализирането като главна задача и цел за душата.Човек може да достигне своя максимум само по пътя на о п и т а,чрез преживяването.Чрез опита на мислите,чувствата и действията. Ако човек е лишен от възможността да действа, той никога не би могъл да се самоопознае, да открие своите възомжности и способности, той никога не би станал това, което би могъл да стане. Неразделна и много важна част от опита се явява и з б о р а.
Светът е устроен така, че човек във всеки момент от своя живот прави избор. И всеки избор води след себе си своите последици.Това е неизбежно,това е закономерност. Да се живее и да не се преживеят последиците от собствения избор е невъзможно.

     Въпросът е в това, как се отнасяме към тях и какъв е мотива за следващия избор. Определено може да се каже,че мотивите са два страх и любов, всичко останало се намира между тях. Изборът, направен чрез любовта е продуктивен и именно ,  той води до самореализация. Това може да бъде любов към себе си, към обкръжаващите ни, към родителите, към самия процес, към света... Изборът продиктуван от страха е разрушителен, неефективен по отношение на главната цел. Разрушителен е всеки страх - страха от оценките, от грешките, страха да се загуби любовта на близките ни, страх от болката, страха от загуба на материални блага...
..............


        Умението да се прави избор продиктуван от любовта е най-прекия път към   с  в  о  б  о  д  а  т  а.   Към най - голямата свобода-вътрешната. Изборът без страх е винаги най добрия за вас самите и за обкръжаващите ни. Има се предвид осъзнатия избор, чиито последици човек е готов да приеме и да изживее. Това се нарича самодисциплина - естествената готовност за приемане на резултата. Ако не ни харесва резултата може просто да се измени избора.
    От всичко това следва разбирането на възрастните за тяхната роля и техните задачи по отношение на децата. С какво се занимаваме ние? Предаваме им нашия опит или им помагаме да добият собствен? И възможно ли е въобще първото? Към какво "насочваме" децата си, какъв избор им осигуряваме и какъв избор очакваме? Може ли детето до нас да получи безусловна любов и приемане и може ли то да не се ръководи от страха? Даваме ли му възможност да преживее последствията от  осъзнатия избор, или се опитваме ние да направим това вместо него? Действително ли вярваме на способността на детето за саморазвитие и самообучение като резултат от опита? Готови ли сме да общуваме със освободени деца, които могат да направят своя самостоятелен избор?  
Появата на стремеж към развитие, към получаване на опит, към осъзнаване на самите себе си, при малките деца е очевидно. Може би е по-добре възрастния да не върви срещу природата, а напротив да я следва, помагайки на детето да стане самото себе си. Мария Монтесори е намерила начин к  а  к  да стане това и ни го е оставила в наследство.


                В това издание са използвани материали  от сайта http:/ www.montesori.ru /
 
Превод Мария Михайлова
 



Няма коментари:

Публикуване на коментар

poigrai.blogspot.com

****************************
ПОДКРЕПА

ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ШКОЛА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТОВНИЯ ДУХОВЕН ПОТЕНЦИАЛ И НАЙ - ДОБРИТЕ ЧОВЕШКИ ДОСТИЖЕНИЯ В ОБЛАСТТА НА ИЗКУСТВОТО , КУЛТУРАТА , НАУКАТА И ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА НРАВСТВЕНИТЕ ОСНОВИ НА БЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО НА ХАРМОНИЧНО РАЗВИТИ ХОРА , ПРОСВЕЩАВАНЕ НА ДЕЦАТА И ВЪЗРАСТНИТЕ ВЪРХУ ИДЕАЛИТЕ НА ДУХОВНОСТТА
***************************************


Юробанк И Еф Джи България АД
BIG: BPBIBGSF
IBAN: BG56 BPBI 7940 1000 1104 02
На името на Мария Дрънгова
/ за създаване на школа /






Видеолента

захранва се от


http://api.ning.com/files/iVHOzl4ceyjEpuUp3G5Cx2OmBGWxuYA8tIVQDjLAQqwhBoGLH2deOvTZZq4-ZoBt4iJ1zyJ-cSaotOUtO*ls7H0fWfGPIWbe/CHILDLIGHTChildbutterfly.gif