Майката март 5, 2008
“Всяка жена за собственото си дете потенциално представлява най-висшият запас от любов. Тя е въплъщение на този аспект на Божествената сила, който по този начин подхранва Вселената. Освен това, нейната невинност и нейната чистота изразяват нейното целомъдрие, което представлява друг фундаментален аспект на Божествената енергия.
Грехът против Майката атакува чувството за собствено достойнство, когато сексуално ориентираната психика вижда в жената обект на потребление, пореден повод за чувствени развлечения и фантазии. Вследствие на тази деградация на жените всички концепции във вселената деградират.
Клоаката може да бъде заменена само от свежест и невинност. Развратеният дух проектира своето видение в този свят и прави от това една огромна канализационна тръба. Някои филми, наградени на международни фестивали, са първите примери от това грозно зрелище. Последствията от тази извратеност може да се наблюдават в патологията на изключително обременена психика”./Грегоар Дьо Калберматен – Пришествие/
Енергията на Майката, заложена във всяко едно човешко същество се проявява, когато Кундалини, остатъчната първична енергия, разположена в основата на гръбначния стълб се пробуди и се реализира в Сахасрара, чакрата разположена като лотос с хиляда листенца върху върха на главата и интегрираща в себе си всички останали чакри.
За голямо съжаление в съвременното общество, особено на Запад, грехът против Майката се приема като потребност, още повече и с развитието на рационализма и технологиите. Там, като цяло, не съществува уважение към целомъдрието на жените и майчинството, а това води до увреждането на първата чакра – Муладхара, която е основата за цялото здание на нашето духовно същество.
Тези, които проповядват сексуалното освобождение дори и не си представят до каква деградация поставят цялото човешко общество. Другата атака към Муладхара чакра идва от тези, които твърдят, че сексуалността е път за духовна реализация – тантристите. “Еротичният живот е пълноценен само когато Духът и инстинктите вървят заедно в щастливо съгласие”, казва Юнг и затова отношението към Майката и брака на Изток е различно от това на Запад.
Едно дете от Индия например се възпитава да гледа на жените не като възможни партньорки, а като сестри и майки в съответствие с възрастта. Детето, родило се и възпитано в западните общества трудно може да се съпротивлява на обусловеностите на тези общества, които представят секса в качеството му на единствен източник на дълбоки чувства и усещания.
Тези западни общества, които по време на материален успех объркаха и разкъсаха своята социална тъкан и изтикаха семейната безотговорност до нейната последна степен, за съжаление, считат себе си за “развити” и предлагат модел за “ръст” на тези, които все още се “развиват”.
И така дъщерите губят своето чувство за целомъдрие, синовете, подвластни на изкушението на парите, омаловажават положението на жените и всичко това води до разрухата на цялото общество, потъпквайки изцяло основополагащите за създаването на вселената и живота качества – невинност, чистота и мъдрост, а от там и всичко, което се случва и на което сме свидетели в нашето съвремие.
Но изход от тази трудна и объркана ситуация, в която понякога самата ни социална обкръженост ни поставя има и това е да направим своя ИЗБОР – избора да намерим пътя към себе си и да открием злото и неправилния си, лишен от нравственост живот, който водим, или избора да се оставим на течението, на повърхностното и винаги да оправдаваме грешките, които правим.
Чрез помощта, пробуждайки Божествената Майка в нас – Кундалини , която Шри Матаджи Нирмала Деви ни дава, е възможно цялата бъркотия в човешкото съзнание да се оправи, да се възстанови чистотата и невинността, да се почувства свободата на Духа и да се усети радостта от мига, който Живота предоставя.
За всичко това, обаче се иска, на първо място – силно желание да погледнеш към себе си, търсейки Истината и на второ място - да приемеш предизвикателството на експеримента, която тази Истина ти предоставя.
Няма коментари:
Публикуване на коментар