ЗАНИМАЛНА ПО МЕТОДА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ И РОБЪРТ МЮЛЕР







Спи сладко мой анге




ИндивидуAnimated Gerber baby moving hands clappingална работа с всяко дете съгласно неговите интереси и развитие.

А именно: Йога за деца , интелектуално развитие, развитие на ценностната система, етикет и поведение, изучаване на детския свят, подходящи приказки и музика, детски увлекателни занимания.

За Вашето спокойно ежедневие ние гарантираме най- доброто за развитието на вашето дете: сигурност, любов, успеваемост, радост сред добри приятели и специалисти.

телефон за връзка 0879379368
Занимална Монтесори


Приказки за малки и големи



"Най-важната задача на родители и педагози е да събудят душевната памет на детето."
МАРИЯ МОНТЕСОРИ


Любов е да помогнеш.
Любов е да дадеш:
на гладния - надежда,
на сития - копнеж,

на силния - неволя,
на слабия - кураж ,
на веселия - милост,
на тъжния - мираж,

на скромния - посока,
на алчния - сърце,
на имащия - радост,
на можещия - цел,

на гордия - утеха,
на плахия - мечта,
на властника - боязън,
на роба - доброта…

ЛЮБОВ е да раздаваш
душата си без жал
и мигом да забравяш
кому, какво си дал.

Надежда Захариева

Скъпи родители и учители, вече е факт идването на Новото поколение деца и неопитността и на родителите и на учителите в тяхното отглеждане и обучение. Всичко се променя , всичко старо и отживяло просто трябва да се премахне , но за това е необходимо да обърнем всичките си усилия и ние самите . И родители и учители и институции. Наричат новите деца различни , не те не са различни , те са съвсем нормални , ние сме различни , ние им създадохме условия , които не са достойни за живот. Да погледнем само от какъв съвършен фин свят идват те и в какво попадат. Как няма да са болни , нервни и според нас непослушни. Та ние от съвсем малки ги стресираме , с непрекъснатото гледане на телевизия , със слушането на музика с накъсан ритъм , със неподходящите компютърни игри с насилие , със филмите с насилие и дрога , алкохол. И какво внедряваме в техните малки главици? Та те идват с толкова чисти души и само до третата си година са обременени със всички наши некачествени състояния. Ние се държим недостойно , неподобаващо и такъв модел на поведение им предаваме. И след това поколението било лошо. Ами ние къде бяхме за да прекъснем този порочен кръг. Самите учиители се държат с децата грубо и повечето от тях не желаят да посещават детските заведения. Мили родители цели двадесет години умишлено се насаждаше грозното , пошлото , материалното във всичките му форми. Превърнаха ни във роботи , безмозъчни не мислещи същества. Децата са на ти с дрогата, цигарите и алкохола още от най-ранна детска възраст. Защо търпиме всичко това и докога? Не е ли време да се замислим за истинските ценности , които трябва да възпитаваме , но не само на думи , но и със собственото си поведение. Не е ли време да направим живота на следващите поколения , по щастлив , по-добър и по- извисен. Има много училища и центрове Монтесори , но ако учителя Монтесори, не е духовно осъзнат , то и методът на обучение няма да е полезен.
В своята реч за мира на международната конференция в Женева Монтесори утвърждава очевидната за нея истина: „...Цялото човечество е дотолкова тясно свързано, че представлява нещо като единна енергия, всеки трябва да внесе своя дял в съществуването на всички”. Тя казва, че признаването на взаимовръзките на всеки със всички кара да се приемат всички действия на човека или като опит за хармонично развиване на тези взаимовръзки, или като опит да се внесе в тях хаос и разрушение. Мотивът за всеобща взаимовръзка и отговорност става водещо направление за космическото възпитание в метода на М. Монтесори и получава развитие в нейните книги „Възпитание за новия свят” и „Формиране на човешкия потенциал”.

Учителят, трябва да бъде абсолютно освободен от всичко, което не е чисто. Учителят с цялата си чистота трябва да се посвети на огъня на вътрешния си живот. Ако не поддържа този огън, той ще угасне и никога няма да може да се разгори отново.


Обучението никога не трябва да бъде пълнене отвън, а трябва да бъде разкриване на вътрешния потенциал на детето.

Мери Елен Манц е преподавател в щата Монтана, САЩ, и сертифициран преподавател по метода на Мария Монтесори, с опит в работата повече от 30 години .
В Америка детските градини Монтесори се наричат училища на Монтесори, децата там се обучават от раждането си до 12 години.

Необходима е нова образователна система , необходим е нов поглед върху децата , необходимо е да се променим ! ЗА ДОБРОТО НА ИДНИТЕ ПОКОЛЕНИЯ !

Мария Михайлова

Когато питали Монтесори, какво е това метод на Монтесори тя отговаряла: „Метод основан на свободния избор на детето в подготвена среда”. Така свързването на тези два фактора се явява основа. От една страна свободата в хаотично пространство няма да донесе резултат; от друга страна, ако има материали, но няма свобода, също не се получава резултат. Ние трябва да осъзнаем и да поемем върху себе си отговорността за това, че на първите етапи ние се явяваме за децата проводници, екскурзоводи във физическия свят. Те идват при нас „неориентирани” енергийни сгъстявания, те буквално изграждат себе си от това, което ги заобикаля. Нека да се погрижим тяхната екскурзия на земята да бъде интересна, безопасна и развиваща. „Детето до раждането си е физически ембрион, а след раждането до шест годишна възраст е „духовен ембрион”. Отнасяйте се към него като към кристален съд, който ви е даден за съхранение за определено време. Едно от определенията за метода на Монтесори – това е външна подкрепа за развитието на душата.

В днешно време „начетените” родители често бъркат мързела, липсата на дисциплина, неумението за дълго съсредоточаване върху нещо, с гениалността, с творческото мислене, с феномена индиго. Свободата - с липсата на дисциплина, с липсата на възпитание и бунта. Да, детето има право да бъде свободно, но не за сметка на свободата и комфорта на другите; на свободата, синоним на която е позволяването на всичко и липсата на граници. „Свободата и дисциплината са двете страни на един и същ медал” Свободата на избор на детето може да бъде проявена и реализирана конструктивно в правилно организирана среда и в сътворчество с грамотен и духовен педагог. Затова не бързайте да обвинявате детето, а се запитайте: „Какво правя не както

трябва?”

Методът на Мария Монтесори



сряда, 23 февруари 2011 г.

Майката

Майката март 5, 2008

mother_child_720.jpg
“Всяка жена за собственото си дете  потенциално представлява най-висшият запас от любов. Тя е въплъщение на този аспект на Божествената сила, който по този  начин подхранва Вселената. Освен това, нейната невинност и нейната чистота изразяват нейното целомъдрие, което представлява друг фундаментален аспект на Божествената енергия.
Грехът против Майката атакува чувството за собствено достойнство, когато сексуално ориентираната психика вижда в жената  обект на потребление, пореден повод за чувствени развлечения и фантазии. Вследствие на тази деградация на жените всички концепции във вселената деградират.
Клоаката може да бъде заменена само от свежест и невинност. Развратеният дух проектира своето видение в този свят и прави от това една огромна канализационна тръба. Някои филми, наградени на международни фестивали, са  първите примери от това грозно зрелище. Последствията от тази извратеност може да се наблюдават в патологията на изключително обременена психика”./Грегоар Дьо Калберматен – Пришествие/
Енергията на Майката, заложена във всяко едно човешко същество се проявява, когато Кундалини, остатъчната първична енергия, разположена в основата на гръбначния стълб се пробуди и се реализира в Сахасрара, чакрата  разположена като лотос с хиляда листенца върху върха на главата и интегрираща в себе си всички останали чакри.
За голямо съжаление в съвременното общество, особено на Запад, грехът против Майката се приема като потребност, още повече и с развитието на рационализма и технологиите. Там,  като цяло, не съществува уважение към целомъдрието на жените и майчинството, а това води до увреждането на първата чакра – Муладхара, която е основата за цялото здание на нашето духовно същество.
Тези, които проповядват сексуалното освобождение дори и не си представят до каква деградация поставят цялото човешко общество. Другата атака към Муладхара чакра идва от тези, които твърдят, че сексуалността е път за духовна реализация – тантристите. “Еротичният живот е пълноценен само  когато Духът и инстинктите вървят заедно в щастливо съгласие”, казва  Юнг и затова отношението към Майката и брака на Изток е различно от това на Запад.
Едно дете от Индия например се възпитава да гледа на жените не като възможни партньорки, а като сестри и майки в съответствие с възрастта. Детето, родило се и възпитано в западните общества трудно може да се съпротивлява на обусловеностите на тези общества, които представят секса в качеството му на единствен източник на дълбоки чувства и усещания.
Тези западни общества, които по време на материален успех объркаха и разкъсаха своята социална тъкан и изтикаха семейната безотговорност до нейната последна степен, за съжаление, считат себе си за “развити” и предлагат модел за “ръст” на тези, които все още се “развиват”.
И така дъщерите губят своето чувство за целомъдрие, синовете, подвластни на изкушението на парите, омаловажават положението на жените и всичко това води до разрухата на цялото общество, потъпквайки изцяло основополагащите за създаването на вселената и живота качества – невинност, чистота и мъдрост, а от там и всичко, което се случва  и на което сме свидетели в нашето съвремие.
Но изход от тази трудна и объркана ситуация, в която понякога самата ни социална обкръженост ни поставя има и това е да направим своя ИЗБОР – избора да намерим пътя към себе си и да открием  злото и неправилния си, лишен от нравственост живот, който водим, или избора да се оставим на течението, на повърхностното  и винаги да оправдаваме грешките, които правим.
Чрез помощта, пробуждайки Божествената Майка в нас – Кундалини , която Шри Матаджи Нирмала Деви ни дава, е възможно цялата бъркотия в човешкото съзнание да се оправи, да се възстанови чистотата и невинността, да се почувства свободата на Духа и да се усети радостта от мига, който Живота предоставя.
За всичко това, обаче се иска, на първо място – силно желание да погледнеш към себе си, търсейки Истината и на второ място  - да приемеш предизвикателството на експеримента, която тази Истина ти предоставя.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

poigrai.blogspot.com

****************************
ПОДКРЕПА

ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ШКОЛА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА СВЕТОВНИЯ ДУХОВЕН ПОТЕНЦИАЛ И НАЙ - ДОБРИТЕ ЧОВЕШКИ ДОСТИЖЕНИЯ В ОБЛАСТТА НА ИЗКУСТВОТО , КУЛТУРАТА , НАУКАТА И ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА НРАВСТВЕНИТЕ ОСНОВИ НА БЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО ЗА ВЪЗПИТАНИЕТО НА ХАРМОНИЧНО РАЗВИТИ ХОРА , ПРОСВЕЩАВАНЕ НА ДЕЦАТА И ВЪЗРАСТНИТЕ ВЪРХУ ИДЕАЛИТЕ НА ДУХОВНОСТТА
***************************************


Юробанк И Еф Джи България АД
BIG: BPBIBGSF
IBAN: BG56 BPBI 7940 1000 1104 02
На името на Мария Дрънгова
/ за създаване на школа /






Видеолента

захранва се от


http://api.ning.com/files/iVHOzl4ceyjEpuUp3G5Cx2OmBGWxuYA8tIVQDjLAQqwhBoGLH2deOvTZZq4-ZoBt4iJ1zyJ-cSaotOUtO*ls7H0fWfGPIWbe/CHILDLIGHTChildbutterfly.gif